Συνολικές προβολές σελίδας

Σάββατο 18 Μαΐου 2013

ΓΓΑ: ΝΕΑ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΤΩΝ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ

Έγγραφο έστειλε το Υπουργείο  Διοικητικής Μεραρύθμισης στο Υπουργείο Πολιτισμού την 16/5/2013. 
 
Το κείμενο του εγγράφου παρατίθεται στη συνέχεια:
Στο έγγραφο αφού τονίζεται ότι  "δεν απαιτείται (σύμφωνα με νεότερη οδηγία του ΥΔΜΗΔ) η συμπλήρωση ερωτηματολογίων από τους υπαλλήλους.".
 Επίσης  ζητά "...οι Γενικοί Διευθυντές, ... να στείλουν στη Διεύθυνση Διοικητικού .... τα ονόματα, τηλέφωνα και emails των υπευθύνων εφαρμογής του έργου Προϊσταμένων (στις άτυπες ομάδες εργασίας) ώστε να ενημερώνονται άμεσα για κάθε νέα οδηγία, τήρηση προθεσμιών, επίλυση τυχόν προβλημάτων και αναζήτηση διευκρινίσεων ως προς τον προσδιορισμό των στόχων, αρμοδιοτήτων, εργασιών, αριθμό και είδος θέσεων εργασίας, σύμφωνα με τις οδηγίες της ανωτέρω εγκυκλίου."
 
Ανάλογο έγγραφο θα πρέπει να έχει αποσταλεί και στη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, το περιεχόμενο του οποίου μέχρι στιγμής δεν γνωρίζουμε...
 
Στη συνέχεια, και μετά την παράθεση του εγγράφου, θα επιχειρηθεί μια κατ΄αρχήν  προσπάθεια αποκρυπτογράφησης του κειμένου, δεδομένου ότι και ο πλέον αδαής αναγνώστης αντιλαμβάνεται ότι η σχεδιαζόμενη στο έγγραφο διαδικασία,  σε συνδυασμό ίσως με το νέο νσχ-"προσοντολόγιο" που προωθείται αποτελεί την έναρξη (έως και οριστική κατάληξη) της διαδικασίας καθορισμού του απαιτούμενου προσωπικού.
Με δυο λόγια: 
'Άρχισαν τα όργανα σήκω απ΄τη θέση σου
χόρεψε ζεϊμπέκικο (αλλά και) λύγισε τη μέση σου..."
 
***
Το έγγραφο:
 
            Σε συνέχεια αποστολής της εγκυκλίου 12461 1ης Εφαρμογής Περιγραμμάτων Θέσεων Εργασίας καθώς και του νέου Οργανογράμματος, σας ενημερώνουμε ότι δεν απαιτείται (σύμφωνα με νεότερη οδηγία του ΥΔΜΗΔ) η συμπλήρωση ερωτηματολογίων από τους υπαλλήλους. Όμως, οι Γενικοί Διευθυντές, πρέπει να στείλουν στη Διεύθυνση Διοικητικού και στο email gddy@culture.gr, τα ονόματα, τηλέφωνα και emails των υπευθύνων εφαρμογής του έργου Προϊσταμένων (στις άτυπες ομάδες εργασίας) ώστε να ενημερώνονται άμεσα για κάθε νέα οδηγία, τήρηση προθεσμιών, επίλυση τυχόν προβλημάτων και αναζήτηση διευκρινίσεων ως προς τον προσδιορισμό των στόχων, αρμοδιοτήτων, εργασιών, αριθμό και είδος θέσεων εργασίας, σύμφωνα με τις οδηγίες της ανωτέρω εγκυκλίου.
            Επίσης, κατά την πρώτη ενημερωτική ημερίδα του ΥΔΜΗΔ που πραγματοποιήθηκε στις 15/5/2013 σε σχέση με την επεξεργασία των νέων Οργανογραμμάτων, ως προς την περιγραφή των δομών και στελέχωσης των Υπηρεσιών στα νέα Προεδρικά Διατάγματα, δόθηκαν οι εξής κατευθύνσεις:
-           Προέχει ως σκοπός η λειτουργία για την επίτευξη της αποστολής κάθε Υπουργείου και όχι η διατήρηση συνήθων δομών. Δηλαδή οι αρμοδιότητες δεν είναι αυτοσκοπός, αλλά υπάρχουν και εξελίσσονται χάριν της εκπλήρωσης στρατηγικών και επιχειρησιακών στόχων.
-           Απαιτείται η μέγιστη δυνατή αξιοποίηση ανθρώπινου δυναμικού, η οποία θα αποτυπωθεί στη στοχοθεσία και την περιγραφή των αναγκαίων θέσεων εργασίας για την υλοποίηση αρμοδιοτήτων κάθε οργανικής μονάδος.
-           Οι άτυπες ομάδες εργασίας, με υπευθύνους έργου Προϊσταμένους Τμημάτων, συνεργάζονται με υπαλλήλους και Διευθυντές για τον σχεδιασμό των νέων Τμημάτων. Η Διεύθυνση Διοικητικού έχει την εποπτεία του έργου και ορίζει τις επι μέρους προθεσμίες ολοκλήρωσης του έργου κατά στάδια. Οι προθεσμίες της εγκυκλίου 12461 θα παραταθούν, ιδιαίτερα για τα Υπουργεία των οποίων τα Οργανογράμματα εγκρίθηκαν τελευταία από την Κυβερνητική Επιτροπή (όπως το Οργανόγραμμα του ΥΠΑΙΘΠΑ/ΓΓΠ).
-           Οι θέσεις των αποσπασμένων υπαλλήλων θα περιγραφούν, εφόσον κρίνονται απαραίτητες, από την Υπηρεσία από την οποία έχουν αυτοί αποσπασθεί. Η ανάλυση καθηκόντων θέσης πρέπει να είναι ορθολογική, ανεξάρτητη από τον υπηρετούντα σήμερα υπάλληλο και να ανταποκρίνεται σε πραγματικές συνθήκες, ώστε να αντιστοιχεί με στόχους επιτευκτούς.
-           Η περιγραφή θέσης πρέπει να περιλαμβάνει έναν ή περισσότερους κλάδους της ίδιας ειδικότητας (π.χ. ΠΕ ή ΤΕ) που μπορούν να την καλύψουν, καθώς και τυχόν ιδιαιτερότητες ως προς την εμπειρία ή εξειδίκευση. Όσες οργανικές θέσεις εργασίας απαιτούνται, τόσα περιγράμματα θα συμπληρωθούν, ασχέτως ομοιότητος καθηκόντων τους για κάθε οργανική μονάδα.     
-           Η κατανομή θέσεων στις Υπηρεσίες θα γίνει από τον Γενικό Γραμματέα, ο οποίος με βάση το όριο θέσεων και τις εκτιμήσεις των Προϊσταμένων που θα του έχουν κοινοποιηθεί από τη Διεύθυνση Διοικητικού, θα εγκρίνει ή θα ζητήσει αναπροσαρμογή του αριθμού των θέσεων ανά οργανική μονάδα.  
-           Γενική Οδηγία είναι η εξασφάλιση κειμένων λιτών και περιεκτικών, ώστε να σχεδιαστούν στα νέα Προεδρικά Διατάγματα με ομοιογένεια και σαφήνεια, και με την κατά το δυνατόν συνοπτική περιγραφή της αποστολής, του σκοπού και των αρμοδιοτήτων των νέων οργανικών μονάδων.   
 
  ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
(με τη βοήθεια σχολίου και του συν. Κώστα Στρατή, από το blog της Αυτόνομης Παρέμβασης του ΥΠΠΟ) 
                                                                       
α. Δεν απαιτείται η συμπλήρωση ερωτηματολογίων από τους υπαλλήλους.

β. "Προβλέπονται άτυπες Ομάδες Εργασίες, στις οποίες θα συμμετάσχουν Προϊστάμενοι Τμημάτων ως "υπεύθυνοι για την εφαρμογή του έργου". Αυτοί θα συνεργάζονται με υπαλλήλους και Διευθυντές για τον σχεδιασμό των νέων Τμημάτων. Τα ονόματα και τα στοιχεία των Προϊσταμένων τα στέλνουν στη Διεύθυνση Διοικητικού και στη Γενική Διεύθυνση Διοικητικής Υποστήριξης οι Γενικοί Διευθυντές."

Ερώτημα 1ο: Ποιος, με ποια διαδικασία και από ποια δεξαμενή θα ορίσει τους υπεύθυνους για την εφαρμογή του έργου;

Ερώτημα 2ο: Πώς θα λειτουργήσει στην πράξη αυτό το μοντέλο "αυτο-οργάνωσης";

Ερώτημα 3ο: Θα επαναληφθεί το αρχικό "κόλπο" (για τη σύνταξη του οργανισμού της ΓΓΑ ) του ορισμού "κάποιου ή κάποιων",  που ως συντονιστές (εκπρόσωποι της πολιτικής ηγεσίας;;;) θα συνεργαστούν με μερικούς προϊσταμένους προκειμένου να καθορίσουν το απαιτούμενο προσωπικό, ως εισήγηση προς την πολιτική ηγεσία;

Ερώτημα 4ο: Πως, με τι κριτήρια θα γίνει αυτός ο καθορισμός; Θα φέρουν στη "δύσκολη θέση" κάποιους προϊσταμένους να πουν αυτοί,  ποιες ειδικότητες  και πόσοι ανά τμήμα...;

Ερώτημα 5ο: Κι αν αρνηθούν, θα υπάρχει η εναλλακτική λύση του "δεν πειράζει"..."έτσι κι αλλιώς ο Γενικός Γραμματέας έχει την τελική απόφαση...";

διότι....
"...Έργο των άτυπων Ομάδων Εργασίας υπό την εποπτεία της Διεύθυνσης Διοικητικού είναι ο "προσδιορισμός στόχων, αρμοδιοτήτων, εργασιών, αριθμού και είδους θέσεων εργασίας". 
Το αποτέλεσμα της επεξεργασίας των Προϊσταμένων αποτελεί "εκτίμηση". Αυτός που τελικά αποφασίζει για την κατανομή των θέσεων στις Υπηρεσίες είναι ο Γενικός Γραμματέας.

γ. Οι αρμοδιότητες "υπάρχουν και εξελίσσονται χάριν της εκπλήρωσης στρατηγικών και επιχειρησιακών στόχων". Ποιοι είναι οι στρατηγικοί και οι επιχειρησιακοί στόχοι της ΓΓΑ; Σχετίζονται με μνημονιακές δεσμεύσεις;

δ. Υπάρχει σαφής αναφορά σε όριο θέσεων. Ποιο είναι αυτό και ποια η σχέση του με τις γνωστές δεσμεύσεις για απολύσεις - διαθεσιμότητες;

ε. "Απαιτείται η μέγιστη δυνατή αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού". Αν και ακούγεται ευνοϊκό ("να διατηρηθούν θέσεις εργασίας"), μια πιο προσεκτική ανάγνωση αφήνει υπόνοιες ότι αφορά σε "ένταση εργασίας" (λιγότεροι εργαζόμενοι "αξιοποιημένοι" στον μέγιστο βαθμό). Μήπως σχετίζεται με τον στρατηγικό στόχο για "μικρότερο αλλά αποτελεσματικότερο δημόσιο";

στ.  Οι Οργανισμοί θα προχωρήσουν με τη μορφή Προεδρικών Διαταγμάτων. Κάποιοι μιλούσαν για κοινοβουλευτική διαδικασία. Η αλήθεια είναι ότι και ο υπάρχων Οργανισμός έγινε με Προεδρικό Διάταγμα. Το ζήτημα που αναδεικνύεται, είναι το "εμπόριο ελπίδας" περί βουλής και παρέμβασης των κομμάτων εκεί, που ακούστηκε το προηγούμενο διάστημα.

ζ. Ζητείται λιτότητα κειμένων, ώστε να σχεδιαστούν Προεδρικά Διατάγματα με "συνοπτική περιγραφή αποστολής, σκοπού και αρμοδιοτήτων". Δηλαδή πόσο πιο συνοπτικά να είναι από τον υπάρχοντα Οργανισμό; Μήπως πίσω από τη "λιτότητα" των Προεδρικών Διαταγμάτων κρύβεται ο στρατηγικός στόχος για "λιγότερο κράτος", δηλαδή η συρρίκνωση των αρμοδιοτήτων του Δημόσιου Τομέα;

θ. Κάτι "παίζει" με τις θέσεις των αποσπασμένων. Η σχετική διατύπωση δεν είναι ξεκάθαρη. Πρέπει να το δούμε με προσοχή.

ι. Το Οργανόγραμμα  του ΥΠΑΙΘΠΑ πάει πιο πίσω;

ια. Στην αρχή του εγγράφου γίνεται αναφορά "Σε συνέχεια αποστολής της εγκυκλίου . . . και του νέου Οργανογράμματος". Μας έχουνε μπερδέψει. Σε ποιο Οργανόγραμμα αναφέρεται το έγγραφο; Ποτέ δεν μας είπαν ποιο είναι τελικά το οργανόγραμμα...Μας δουλεύουν κανονικά...

ιβ.  Στις 15.5.1013 έγινε ημερίδα ενημέρωσης για τα νέα Οργανογράμματα, σχετικά με τις δομές και τη στελέχωση των Υπηρεσιών. Παρευρέθηκε εκπρόσωπος από τη ΓΓΑ και ποιος;

ιγ. Πρέπει να δούμε οπωσδήποτε την 12461 Εγκύκλιο 1ης Εφαρμογής Περιγραμμάτων Θέσεων Εργασίας, σε συνέχεια της οποίας εκδόθηκε το παρόν έγγραφο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου